INSTRUKTIONER TILL DJUR Programmet g}r ut p} att man ska t{nka p} ett djur, som sedan datorn ska gis- sa. F|r varje felaktigt svar fr}gar programmet efter svaret och hur den kan skilja mellan det nya djuret och djuret den redan k{nner till. Datorn kommer f|ljaktligen |ka sina kunskaper alltef- tersom den l{r sig flera djur. Man f}r svara med obest{md artikel framf|r djuret i de fall d{r det beh|vs. N{r man {r klar svarar man 'N' p} fr}- gan 'T[NKER DU P] ETT DJUR?, och 'EXIT' f|r att avsluta. D} sparas alla inslag- na djur p} skiva i filen 'DJURBIBL.DAT'. Lycka till. < Ins{nt av 863 > Programredaktionens kommentarer : Om du inte har floppy ! ======================= 1)[ndra rad 1160 PREPARE P1$ ASFILE 2% Ny rad 1155 ;:;"Kassett f|r Rec- ording!";:GET A$ Ny rad 1235 CLOSE 2% :END 2)Spara den nya versionen p} ett band som har plats f|r datafilen efter. 3)F|rsta g}ngen man nu g|r RUN m}ste bandspelaren vara avst{ngd ! 4)N{r du avslutar en k|rning och kommer till "Kassett f|r recording!" s{tt p} bandspelaren f|r inspelning och tryck p} valfri tangent.( F|r smidig start vid n{sta k|rning b|r bandet st} direkt efter DJUR.BAS vid inspelnigen) _______________________________________