Table of Contents| |
| JODANTO | VII |
| |
| 1. LAITTEISTO | 1 |
| Commodore 64 liitännät | 2 |
| Asennus | 4 |
| Liitäntämahdollisuudet | 5 |
| Tietokone käytössä | 7 |
| Värien säätö | 10 |
| |
| 2. ALOITUS | 13 |
| Näppäimistö | 14 |
| Paluu normaalitilaan | 17 |
| Ohjelmien lataus ja talletus | 18 |
| Tulostus ja laskenta | 22 |
| Laskentajärjestys | 27 |
| Yhdistäminen | 28 |
| |
| 3. BASIC OHJELMOINNIN ALOITUS | 30 |
| Seuraava vaihe | 32 |
| GOTO | 33 |
| Muokkausmahdollisuuksia (editointi) | 34 |
| Muuttujat | 34 |
| IF...THEN | 37 |
| FOR...NEXT silmukat | 39 |
| |
| 4. TEHOKAS BASIC | 41 |
| Johdanto | 42 |
| Muutamia piirroksia | 43 |
| |
| INPUT | 45 |
| GET | 47 |
| Satunnaisluvut ja muut funktiot | 48 |
| Arvausleikki | 50 |
| Arpakuutiosi | 52 |
| Satunnaisgrafiikka | 53 |
| |
| 5. HYVÄT VÄRI JA GRAFIIKKAKÄSKYT | 55 |
| Väri ja grafiikka | 56 |
| Värien tulostaminen | 56 |
| Värikoodit käytettäessä CHR$-funktiota | 58 |
| PEEK ja POKE | 60 |
| Kuviot näytöllä | 62 |
| Näytön muistikartta | 62 |
| Värimuistikartta | 64 |
| Lisävivahteita pomppivaan palloon | 65 |
| |
| 6. SPRITE GRAFIIKKA | 67 |
| Johdanto sprite-alueisiin | 68 |
| Sprite kuvan muodostaminen | 69 |
| Lisätietotja sprite-alueista | 75 |
| Binäärilukuaritmetiikka | 76 |
| |
| 7. ÄÄNEN MUODOSTAMINEN | 79 |
| Äänenkäyttö, jos et ole tietokone "ohjelmoija" | 80 |
| Ääniohjelman rakenne | 80 |
| Esimerkki ääniohjelmasta | 80 |
| Commodore 64 ja musiikki | 81 |
| Tärkeitä ääniasetuksia | 83 |
| Laulun soittaminen Commodore 64:lla | 88 |
| Ääniefektien muodostaminen | 89 |
| Muutamia ääniefektejä | 90 |
| |
| 8. TEHOKAS TIETOJENKÄSITTELY | 91 |
| READ ja DATA | 92 |
| Keskiarvo | 94 |
| Indeksoidut muuttujat | 95 |
| Dismensio | 97 |
| Arpakuution simulointi käyttäen taulukoita | 98 |
| Kaksi-dimensionaaliset taulukot | 99 |
| |
| LIITTEET | 103 |
| Johdanto | 104 |
| A:Commodore 64 lisälaitteita ja ohjelmia | 103 |
| B:Tiedonsiirto kasettiaseman ja tietokoneen välillä | 104 |
| C:Commodore 64 BASIC | 109 |
| D:Basic käskyjen lyhenteet | 128 |
| E:Kuvaruudun koodaus | 130 |
| F:ASCII ja CHR$ koodit | 133 |
| G:Kuvaruudun ja värien muistikartta | 136 |
| H:Matemaattiset funktiot | 138 |
| I:Syöttä/tulostuslaitteiden kytkennät | 139 |
| J:Kokeiluohjelmia | 142 |
| K:Muistiinpanot | 146 |
| L:Virheilmoitukset | 148 |
| M:Nuottiarvot | 150 |
| N:Sprite rekisterikartta | 153 |
| O:Commodore 64:n musiikkiohjaukset | 156 |
| |
| HAKEMISTO | 159 |